ספר 'אוהב ישראל' המבואר – שני חלקים הוצאת עוז והדר
מהדורה מוערכת ומדוקדקת, מפורשת ומבוארת, עם מראי מקומות וציונים מלאים ומפורטים, בעריכה חדשה ומתוקנת.
פנים חדשות באו לארון הספרים החסידי עם הופעת הספר הקדוש 'אוהב ישראל' לרבן של ישראל, רבי אברהם יהושע העשיל מאפטא זיע"א אשר האיר לארץ ולדרים בתורתו וקדושתו לשעה ולדורות.
רבותינו הקדושים היו מפליגים בשבחו של ספר 'אוהב ישראל' ורואים בו אבן יסוד מרכזית בעולמה של תורת החסידות, שכן גדול היה כוחו של רבינו באמירת דברי תורה וחסידות, כפי שמסורת בידינו שרבינו קיבל את כוח הפה והדיבור מרבו המובהק רבינו הנועם אלימלך מליזנסק זיע"א.
ומאז הוצאת הספר לראשונה, בשנת תרכ"ג, ראו חסידים ואנשי מעשה חובה לעצמם להחזיק במעונם את ספר קדוש זה, עד שהפליג הרה"ק רבי חיים מצאנז ואמר, שיש לו לאדם למשכן אפילו את מצנפתו ('שטריימל') השבתית ובלבד שיקנה את ספר זה. וממקורות רבים אנו למדים על יראת הכבוד, הדחילו והרחימו, שרחשו אדירי התורה והחסידות לספר קדוש זה והיו הוגים בו תמידין כסדרן.
במהדורה החדשה של "אוהב ישראל" המבואר נדפס הספר באותיות ברורות ומאירות עיניים, בדקדוק ובתשומת לב מרובה בהשוואה אל הדפוס הראשון של הספר, כשבמקומות הצורך הוסיפו והעלו מדברי רבינו כפי שהם מופיעים בכתב היד המקורי.
בצידי הספר מדורי העזר המיוחדים למהדורת 'עוז והדר': בראש ובראשונה מצוי מדור 'ביאורי החסידות' אשר כשמו כן הוא: ביאור שווה לכל נפש, אשר בו מבוארים דברי רבינוהיטב על סדר הרצאת הדברים, הקושיות והתירוצים דבר דבור על מכונו, יחד עם כל דבר הטעון הסבר לכל המבקש להבין את הדברים על בוריים, תוך ציון המקורות הקצרים והבסיסיים לדברי רבינו. מדור זה מיועד ומיוחד בעיקר לאלו המתקשים להבין את הדברים אשר יסודם על אדני תורת הנסתר, אך דומה כי התועלת בו מצויה לכל אחד ואחד.
יחד עם זאת מצוי מדור נוסף המיועד בעיקר למעמיקים הבאים בסוד ה' ורגילים להעמיק בלימוד ספרי החסידות הקדמונים. במדור זה 'ציוני החסידות' באו בעיקר המקורות, מהם נדירים ולא מצויים, אשר עליהם הושתתו דברי רבינו, כשמלאכה וחכמה רבה הושקעו בחיפוש אחר מציאת מקורות אלו. כשיחד עם זה גם הוסיפו העורכים מקבילות לרעיונות משותפים המצויים בשאר ספרי החסידות והקבלה.