את הקולות הוא המדריך המקיף, המוסמך והמגוון ביותר למקורות העמוקים של תרבות המחלוקת והפלורליזם במסורת היהודית לדורותיה. מתקיימות מחלוקות ביהדותואיך מכריעים בהן? מה יעשה אדם כאשר צו האל נוגד את צו המוסר הפנימי שלו?
האם הפרשנות היא יצירה אנושית או גילוי הרצון האלוהי הטמון בתורה? כיצד גישר הרמב"ם על הפער שבין המסורת לפילוסופיה, ומדוע פרצו חכמי הקבלה והחסידות את גבולות הפרשנות? מתי צריך לאדם למות על קידוש השם?
מהו היחס הראוי לנכרים ומדוע חלו בו תמורות במשך הדורות? באיזה אופן פירשה תנועת הרפורמה את היהדות בעת החדשה ומדוע התנגדה לה האורתודוקסיה? איזו התחדשות יהודית מציעה הציונות ומה חשבו על כך אחד העם, ביאליק והרב קוק?
המסורת היהודית היא מסורת של דילמות ושל מחלוקות שעיצבו תרבות תוססת ורבת פנים. דווקא הרצון לחדש ולעצב את היהדות מתוך דיאלוג עם ההווה, היה תמיד ביטוי ליהדות שורשית אותנטית ומלאת חיים.תרבות פרשנית היא תרבות דינמית מפני שהמתח בין עבר להווהמפרה אותה במקוםלשתק אותה.לראות את הקולותמציג את סוד קיומה לאורך הדורותשל התרבות היהודית הבנוי על דיאלוג פרשני-יצירתי עם המקורות המקודשים, שיוצר גשר בינם לבין תמורות הזמן והמרחב.
הרב ד"ר אריאל פיקאר, לוקח את הקורא, את המורה ואת התלמיד למסע בתרבות היהודית,שבו נבחנות פרשות הדרכים המרכזיות שבהם נחלקו חכמי ישראל בעיצוב פניה של היהדות בתחומים החשובים ביותר.ספר זה הוא המבוא הגדול לפרשנויות בנות הזמן הממשיכות לראות את הקולות שניתנו בסיני מתוך אחריות להווה ולדורות שיבואו אחרינו.
הרב ד"ר אריאל פיקאר נולד בצרפת, ובגיל ארבע עלה לישראל. אביו, ברוך, נפל במלחמת יום הכיפורים. למד בישיבה התיכונית נתיב מאיר ובישיבת ההסדר הר עציון, באלון שבות. הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית לישראל. בוגר המכון להכשרת מורים במכללת הרצוג ובעל תואר ראשון בתלמוד ותואר שני ושלישי בלימודי פרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן. שימש כרב הקיבוץ שלוחות בעמק בית שאן במשך שבע שנים, וכר"מ בישיבת מעלה גלבוע.
כיום משמש עמית מחקר ומנהל חינוכי של תוכנית בארי במכון שלום הרטמן. פרסם מספר מאמרי הגות העוסקים בקיום הדתי בזמן הזה,