סידור תפילת החודש מהדורת ארץ ישראל כמנהג ק"ק ספרדים נוסח ליוורנו
כריכה קשה. 13* 21 ס"מ
הוצאה חדשה של סידור "תפילת החודש" באותיות גדולות עפ"י נוסח ליוורנו ופסקי החיד"א. כמו כן מובאים פסקי הרב שלום משאש זצ"ל עפ"י הנחיותיו של הרב מאיר זייני.
הסידור מודפס בגופן מיוחד שנוצר רק להוצאה זו באופן שצורת האותיות ומראה הדף דומה לספרים הישנים שהופסו בליוורונו בשלוש מאות שנה שעברו.
תוכן הסידור הוא שילוב של הנוסח המוקרי והאינטגרלי של סידורי תפילה המצויים בצפון אפריק ובכללם תפילת החודש, בית עובד, בית מנוחה, תפית כל פה ועוד, וצירוף פסוקים אמירות, תפילות ומנהגים מסורתייים.
סידור נוספו הוספות חשובות: סדר חנוכת הבית לחיד"א, ספר התחדיד לעדות מרוקו, פיוןטים לחכם יוסף משאש זצ"ל ומאות פזמונים ופיוטים לשבת, ימים טובים, ברת מילה ולכל שמחות כולל קטע מובחר של אלא אנדלוסית
עפ"י ערך "תפלת החודש" בוויקפדיה
הסידור תפלת החדש הוא סידור בנוסח הספרדים. הסידור "תפילת החודש" יצא לאור לראשונה בשנת ה'תקס"א (1801) בליוורנו שבאיטליה. הסדור משקף מנהגי התפילה של יהודי יהודי צפון מערב איטליה, צפון אפריקה, גאורגיה, הודו, בוכרה ושאר קהילות המזרח. הסידור נדפס בליוורנו שלוש שנים לפני מות החיד"א ומובאים בו פסיקותיו מספרו "קשר גודל" בענייני הלכה. הנוסח המובא בסדור היה נהוג גם בין חלק מיהודי תימן שהתפללו על פי נוסח שאמי השלם. החל ממחציתה השנייה של המאה העשרים איבד "תפלת החדש" את ההגמוניה שלו כשלצידו נדפסים יותר ויותר סידורים המבוססים על סדורי הבבלים ונוסחאות הבן איש חי. המהדורה האחרונה של הסדור במתכונתו הישנה הודפסה בשנת ה'תשל"ה (1975) בירושלים.
דחיית הנוסח באה בעיקר עקב השפעתה הרבה של יהדות בבל על יהודי ארץ ישראל ולאור העובדה שרוב הספרדים לפני הקמת מדינת ישראל היו יוצאי עיראק וסוריה, ארצות בהם נהגו להתפלל בנוסח שונה מיהודי המערב, נוסח יותר קרוב ומותאם לקבלה, משום שהיו יותר קרובים למקובלי צפת.
. בשנת ה'תשס"ד (2004) יצאה לאור מהדורה בשם "תפלת החדש - ליוורנו - מהדורת ארץ ישראל", על ידי הרב ד"ר אליהו זיני (שאינה זהה למהדורה המקורית אלא משנה בכל מקום בו הנוסח בארצות צפון אפריקה, בעיקר באלג'יריה, היה שונה),
סידור תפילת החודש - ליוורנו
חנות ספרי קודש זול ספר