מידע נוסף | קבלת הראי"ה יוסף אביב"י סט 4 כר'
4 כר' בפורמט גדול 1800 עמ'.
הספר קבלת הראי"ה כולל ארבעה כרכים, ובהם אלף ושמונה מאות עמודים.
כרך ראשון: שפת הכינויים, מהלך האצילות, האידיאלים האלוהיים, החיים האלוהיים.
כרך שני: המרחבים האלוהיים, בין בויסק ליפו, כנסת ישראל, מהלך האידיאות.
כרך שלישי: הריסה ושכלול, החיים הכמוסים, התיקון הכללי, שלמות והשתלמות, תנועת ההוויה.
כרך רביעי: האחדות האלוהית, השיטה האצילותית, אילן הראי"ה, מילון הראי"ה.
קבלת הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל מצויה ביד הכל. אין היא גנוזה בכתבי יד נעלמים, אלא גלויה במאמרים, בפנקסים, בקבצים, ובספרי האורות ואורות הקודש, שנדפסו ונודעו ברבים. כל אלה ספרי קבלה הם – קבלה מוצפנת בביטויים שיריים ומליציים, שאינם אלא כינויים שקראו המקובלים לספירות האצילות. בכינויים אלו פירשו המקובלים את תוכנה ואת פעולתה של כל ספירה וספירה. הראי"ה נטל את הכינויים הללו, ושזר וארג אותם בפסקאות שכתב על אלוהים, הוויה, אדם וישראל. שפת כינויים שלמה לו לראי"ה, וידיעתה היא מפתח הכרחי להבנה מלאה ומדויקת של כתביו ורעיונותיו.
ספר זה מושתת על הכרת שפת הכינויים של הראי"ה. אלפי כינויים מפוענחים בו, הם וביאוריהם ומקורותיהם בספרי המקובלים. על פי משמעותם של כינויים אלו מבאר הספר מאות פסקאות מכתבי הראי"ה. הפסקאות מובאות בו בשלמותן, ופענוח הכינויים המשובצים בהן מגלה את מערכת הספירות המונחת ביסודן. בדרך זו מבוארות הפסקאות באר היטב, והן מצטרפות לבניין שלם ומסודר של הגיוני הראי"ה. כך בונה הספר, נדבך אחר נדבך, את שיטתו השלמה של הראי"ה הפותחת באידיאלים האלוהיים ומגעת עד התיקון הכללי ועד תנועת ההוויה ההולכת ומשתלמת תמיד.
הספר מבאר את קבלת הראי"ה בלשון בהירה וברורה, ופורש אותה לפני הציבור הרחב – הן לומדי קבלה, הן אלה שעדיין לא באו בשעריה.
אלפי הכינויים ששזר הראי"ה בכתביו נאספו בסוף הספר ונערכו יחד ב'אילן הראי"ה'. הכינויים מסודרים לפי מהלך האצילות, והלומד יכול למצוא בו את כינוייה של כל ספירה וספירה מאוגדים יחדיו.
חותם את הספר 'מילון הראי"ה'. המילון אוסף את כל הכינויים שפוענחו בגוף הספר ומסדר אותם על פי סדר אל"ף-בי"ת. כך יכול הלומד למצוא בנקל את הכינויים שהשתמש בהם הראי"ה ולדעת את משמעותם הנכונה והמדויקת.
*
|
|
|